Mi tesz hatékonnyá a területeden egy szakembert?
Úgy gondolom, a mi területünkön az tesz egy szakembert igazán hatékonnyá, ha folyamatosan naprakész ismeretekkel rendelkezik mind jogi, mind piaci fronton. Emellett elengedhetetlen a precizitás és a rugalmasság: az ingatlanügyekben gyorsan kell reagálni a változásokra, ugyanakkor nem szabad hibázni a részletekben sem. A széleskörű tapasztalat és a komplex látásmód (amikor egy szakember egyszerre látja a jogi hátteret és az üzleti szempontokat) szintén kulcsfontosságú a hatékonysághoz. Végül pedig a jó kommunikációs készség teszi teljessé a képet, hiszen hatékony az a szakember, aki érthetően át tudja adni a tudását az ügyfeleknek is.
Mi a kulcsa az ügyféllel való jó együttműködésnek?
Véleményem szerint a jó együttműködés alapja a bizalom és az őszinte kommunikáció. Fontos, hogy az ügyfél érezze: meghallgatom az igényeit, kérdéseit, és nyíltan, érthetően tájékoztatom minden lépésről. Az empátia szintén kulcsfontosságú – bele kell képzelnünk magunkat az ügyfél helyébe, megérteni az ő nézőpontját és aggodalmait.
Milyen pillanatokban élvezed legjobban ezt a munkát?
Számomra az egyik legörömtelibb pillanat, amikor sikeresen lezárul egy adásvétel, és az ügyfelem kezébe adhatom a kulcsot az új otthonához, vagy épp visszaigazolhatom, hogy az ingatlanát eredményesen értékesítettük. Ilyenkor látom a megkönnyebbülést és az örömöt az arcukon, és tudom, hogy ebben nekem is fontos szerepem volt. Ugyanígy élvezem azokat a pillanatokat is, amikor egy bonyolult jogi probléma megoldódik – például sikerül egy vitás helyzetet békésen rendezni vagy egy váratlan akadályt elhárítani a folyamatból. Ezekben a pillanatokban érzem igazán, hogy értelme van annak, amit csinálok, és ez hatalmas lendületet ad. Emellett örömömet lelem abban is, amikor új emberekkel találkozom és változatos élethelyzeteket ismerhetek meg a munkám által – minden ügy egy kicsit más, és ez izgalmassá teszi a mindennapokat.
Mi tölt el a legnagyobb büszkeséggel?
A legnagyobb büszkeséggel az tölt el, amikor egy korábbi ügyfelem ajánl engem a barátainak vagy családtagjainak. Számomra ez a visszajelzés azt jelenti, hogy elégedettek voltak a munkámmal és bíznak bennem annyira, hogy másoknak is jó szívvel javasoljanak. Büszke vagyok arra is, amikor sikerül egy nehéz ügyet megnyugtatóan lezárni, legyen szó jogi akadályról vagy egy komplex ingatlantranzakcióról. Összességében az ügyfeleim elégedettsége és az elért eredmények azok, amik a leginkább büszkévé tesznek.
Mi jelenti a szakmádban a legnagyobb kihívást?
Az én szakmámban az egyik legnagyobb kihívás a folyamatosan változó jogi és piaci környezet követése. Mind az ingatlanpiac, mind a jogszabályok dinamikusan alakulnak, és naprakésznek kell lenni, hogy mindig a legjobb tanácsot adhassam. Ugyancsak kihívás a komplex ügyek összehangolása – például amikor egyszerre kell jogi szempontból hibátlan szerződést alkotni, és közben közvetítőként is helytállni az alkufolyamatban vagy az ügyfélmenedzsmentben. Néha nehézséget jelenthet az is, hogy egyszerre több fél érdekeit kell összeegyeztetni (eladó, vevő, bank, hatóságok stb.), és mindenkinek meg kell felelni határidőkkel, elvárásokkal. A munkám érzelmi része is kihívás: az ügyfelek gyakran életük nagy döntését hozzák meg egy ingatlan adásvételekor, ami feszültséggel járhat – ilyenkor nyugodtnak kell maradni és megőrizni a profizmust, hogy átsegítsem őket a nehéz pillanatokon. Összességében a szakmámban a legnagyobb kihívás a sokrétű szerep magas szintű ellátása, de egyben ez teszi igazán érdekessé és változatossá is a munkámat.
Mit szeretnél, miről ismernének téged?
Azt szeretném, ha arról ismernének, hogy megbízható és sokoldalú szakember vagyok, akihez bátran fordulhatnak az ingatlanügyeikben. Jó érzés lenne, ha az ügyfelek és a kollégák egyaránt úgy gondolnának rám, mint arra az emberre, aki minden problémára talál megoldást, és aki valóban kézben tartja az adásvétel teljes folyamatát az első lépésektől az utolsóig. Emellett fontos számomra, hogy emberközeli ügyvédként emlegessenek, aki nem csak jogi szakértelmet nyújt, hanem érthetően kommunikál, türelmes és odafigyel az ügyfeleire.
Milyen hiedelmeket oszlatnál el a szakmádról?
Több tévhit is él mind az ügyvédekkel, mind az ingatlanközvetítőkkel kapcsolatban, amiket szívesen eloszlatnék. Az egyik ilyen hiedelem, hogy ügyvédre csak a bajban van szükség – valójában egy jó ügyvéd megelőzi a bajt, és már előre biztonságossá teszi a folyamatot, nem pedig utólag olt tüzet. Ugyanígy sokan gondolják azt, hogy az ingatlanközvetítő csak kinyitja az ajtót és elkéri a jutalékot, holott a valóságban rengeteg munka van a háttérben: piackutatás, hirdetések kezelése, vevők szűrése, tárgyalás, adminisztráció stb. Szeretném, ha látnák az emberek, hogy egy becsületes szakember ezen a területen értéket teremt – időt és pénzt spórol az ügyfélnek, és védelmet nyújt a későbbi jogvitáktól. Gyakori tévhit még, hogy az ügyvéd és ingatlanos „akadályozza” az üzletet a sok papírmunkával; ezzel szemben én azon dolgozom, hogy gördülékennyé tegyem az adásvételt és mindenki számára világosak legyenek a feltételek. Összességében azt szeretném, ha a szakmabelieket partnerként látnák az emberek az ügyleteikben, nem pedig szükséges rosszként – ezért igyekszem közérthetően, barátságosan és transzparensen végezni a munkámat.